معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با راه اندازی مجدد واحد سنگ شکن بیمارستان امام علی (ع) بجنورد، بعد از چهار سال وقفه بیماران دارای سنگ کلیه با هزینه کمتری از خدمات آن بهره‌مند شدند.

 براتی زاده گفت: دستگاه شکن بیمارستان امام علی (ع)، با ۴ میلیارد ریال هزینه، تعمیر و راه اندازی شده و قرار است دستگاه‌های دیگری در بخش‌های مختلف درمانی استان نصب و راه اندازی شود.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد هم گفت: با راه اندازی مجدد دستگاه سنگ شکن برون اندامی و انتقال آن به اتاق عمل، بیماران دارای سنگ کلیه به راحتی می‌توانند عمل سنگ شکن انجام دهند.

اکبر خدابنده با اشاره به اینکه بیماران دارای سنگ کلیه پیش از این با مراجعه به بیمارستان‌های مشهد یا سبزوار و صرف هزینه ۵۰ میلیون ریال، سنگ شکن می‌شدند، افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون، ۴۰ بیمار دارای سنگ کلیه، با هزینه ۴ میلیون ریال برای هر بیمار، توسط این دستگاه سنگ شکنی شدند.

پیش از راه اندازی مجدد این دستگاه ماهانه ۷۰ بیمار دارای سنگ کلیه در استان، از خدمات آن بهره مند می‌شدند.

تنها دستگاه سنگ شکن استان، از سال ۸۷ تا سال ۹۸ در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد فعال و از سال ۹۸ تا ابتدای امسال به دلیل مشکل سخت افزاری در دست تعمیر و غیرقابل استفاده بود.

برچسب ها: سنگ شکن ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.